

Ukens Tema: Nr. 3 Hvem bryr seg om Imamen i denne situasjonen i samfunnet, og hvorfor skulle den bry seg om imamen? Folk trenger natt brødet sitt. Livets nødvendigheter blir dyrere dag for dag. Hvordan kan folk tenke på Imam al-Zaman (as) hvis grunnleggende behov ennå ikke er oppfylt? Respons: Problemet vårt er at vi tror at fremkomst av imamen er noe ekstra og ut av appen i vårt liv. Mens Imam er hovedproblemet, og andre problemer er sekundære for dette problemet. Som ordtaket sier: "Vi tror vi ikke når Gud fordi vi er fanget. Men sannheten er at fordi vi ikke når Gud, blir vi fanget. ” Det samme gjelder Imam al-Asr (As). La oss snakke på en annen måte i dag. Litt mer vennlig. Hvorfor rammer disse ulykkene oss, og hvorfor er verden slik? La oss gå litt tilbake og tenke og analysere litt mer radikalt. Hvorfor er vi i det hele tatt på jorden? Hvor skal vi reise? Hvem skapte oss og til hva? Hva var hensikten med vår skapelse? Vel, alle vet at Gud skapte oss og satte oss på jorden. Men for hva? Dette er den delen der mange kommer på villspor og har mistet sin vei og mål. Hvis vi vil vite hvorfor vi er her, hvem kan gi oss det beste svaret? Forskere? Psykologer? sosiologer? Ideologer? ...... Eller Gud selv som skapte mennesket? Visdom sier at for å forstå den beste og mest komplette måten å jobbe og bruke noe på, må du gå til produsenten av den tingen og spørre ham. Gud sier i Koranen, vers 56 i Surah adh-Dhariyat: " Jeg skapte ikke jinn og mennesker bortsett fra for å tilbe meg. Hva betyr å tilbe meg? - Det betyr at uansett hva mesteren sier, si «ok» og adlyd ham. Gud trenger ikke vår tilbe? Han sa bare at hvis du vil oppnå den høyeste graden av fullkommenhet og vekst, har jeg satt den ønskede fullkommenhet og vekst i veien for min tilbe og adlyd. Hvis vi ønsker å være lykkelige i denne verden og det hinsidige, må vi gå til instruksjonene om trelldom som er gitt av Gud. Disse ordrene kalles religioner, og den mest komplette av dem er islam. Forresten har ikke Gud utnevnt en leder som skal styre implementeringen av religion i samfunnet? Selvfølgelig, og i hver tid, den lederen er Imamen av tiden. Og i vår tid er Imam Mahdi (as). Men vi legger dessverre ikke merke til det i det hele tatt. Vi tenker ikke på det. Vi tror at vi kan gi alle våre materielle og åndelige behov med vår ufullstendige informasjon og dårlige ledelse. Nå skyldes disse smertene og ulykkene som rammer mennesker og menneskehet over hele verden, uaktsomhet og ikke-implementering av Guddommelige befalinger, samt på grunn av mangel på Guddommelig ledelse på toppen av alle saker i universet. Vi ser at undertrykkere i mange deler av verden, undertrykker mennesker på forskjellige måter. De instruksjonene fra Gud og den Guddommelige lederen er satt til side. Selv i de samfunnene som hersker i islamsk navn, praktiserer verken folket eller tjenestemenn islam og den sanne religionen. I de såkalte avanserte og utviklede samfunn, kan mange av de materielle behovene til mennesker oppfylles, men menneskers åndelige og åndelige behov er fortsatt ubesvarte i disse samfunnene. De er tørste etter åndelighet. Så med denne beskrivelsen trenger alle land i verden fremveksten av Imam Asr (as). Vi må tydelig forstå at vi ikke har annet valg enn å vende tilbake til Gud og den Guddommelige lederen. Til vi løser dette problemet i vår verden, den samme undertrykkelse, fattigdom, høye priser, diskriminering, psykisk sykdom, absurdisme, selvmord, verdslighet, og mange andre menneskelige smerter, vedvarer fortsatt. Faktisk det er resultatet av våre egne handlinger som rammer oss. Hvis vi hadde lyttet til Gud i personlige og sosiale anliggender. Hvis en uskyldig Imam hadde hatt ansvaret for samfunnets anliggender på vegne av Gud, ville ikke disse ulykkene ha rammet oss. Så la oss gå tilbake. Vi ber Gud sende den ufeilbarlige lederen til oss på hans vegne, og med hans hjelp og lydighet vil vi skape en ideell verden og bli kvitt all materiell og åndelig fattigdom, undertrykkelse og forbrytelser og andre menneskelige smerter for alltid.


Ukens Tema: Nr. 4 Ukens Spørsmål: Hvordan vil Imam Mahdi (As) håndtere mennesker etter advent? Respons: Imam al-Asr (as) vil håndtere flere grupper av mennesker. Han vil behandle hver gruppe på sin egen måte. Før vi angir kategorien av disse mennesker, er det bedre å undersøke en fortelling i denne forbindelse. Imam Sadegh (AS) sier: "Når Quam (Imam Mahdi (As)) reiser seg, vil noen av dem som så ut til å være hans allierte, forlate kommandoen hans (provins og lydighet). "Og de som f.eks. er tilbedere av solen og tilbedere av månen (på grunn av avvik) går inn i deres kommando (vergemål og lydighet)." Ifølge den ovennevnte fortellingen kan det forstås at den tilsynelatende historien til fortiden av en person, alene ikke er en faktor for å følge eller motsette seg Imamen. Fordi noen mennesker kan ha kommet inn i usunne rom på grunn av mangel på et passende pedagogisk miljø. Imidlertid har de fremdeles ikke helt mistet renhetene og opplysningen av sin natur. Så slike mennesker stormet til Imamen ved å møte den uskyldig Imamen. De for å kompensere for deres mørke fortid, blir ledsagere til Imam (as). På den annen side, noen andre som tilsynelatende var religiøse, men som ikke trodde og holdt seg til deres kunnskap i sine hjerter og sjeler, da Imam kommer og ser Imamen i møte med deres lyster og egoisme, nekter å følge Imamen og står foran imamen. Imam al-Asr (as), i de tidlige stadiene av hans gjensyn, introduserer seg for verden. Han uttaler sine mål, og beviste sin legitimitet ved å presentere mirakler og klare grunner. Han avslutter sitt argument mot verdens mennesker. Nå er det menneskene som velger om de vil være sammen med Imamen eller foran ham. De aller fleste vanlige mennesker, inkludert muslimer, jøder, kristne, polyteister, vantro osv., Når de ser miraklene og bevisene fra Imam Mahdi (As), forstår oppriktigheten og sannheten til Imamen og kjærligheten av Imamen sitter i deres hjerter. De godtar argumentet hans og er enige om å adlyde og følge den store Imamen. På den annen side kan det lille antallet, som ofte er store korn og deres hjertet er fylt med egoisme, verdslighet, forbrytelser og undertrykkelse, og deres sorte og rustne hjerter ikke lenger renses og returneres til sannheten. De nektet å overgi seg til Imam al -Zaman (as) og vil stå foran ham. Denne gruppen mennesker som nekter å akseptere retten og overgir seg til den, faller generelt inn i en av de følgende kategoriene, og Imamen kjemper med dem og fjerner dem fra menneskehetens vei til fremgang og utvikling. 1.Eierne av rikdom som har samlet seg rikelig og uformell formue gjennom den forbudte måten og ikke er villige til å overlevere eiendommen og bruke den på riktig måte. 2.De som har tatt makten ved inkompetanse. Og ved å undertrykke sine underordnede, har de spist deres rettighetene. Og de er ikke villige til å overlate sin stilling og makt. 3.Vitenskapsmenn som anser seg selv som topp på vitenskapen og gjør religion til et flott verktøy for seg selv, er hyklere. De er stadig bekymret for å miste sin sosiale status og tilhengerne. Derfor nekter de å overgi seg og adlyde foran Imamen, og med Imamens ankomst ekskommuniserer de ham. Disse kategoriene finnes i alle religioner. 4.Hellige tilsynelatende religiøs, de anser deres urettferdige ord og gjerninger som riktige, og de anser deres uskyldige ord og gjerninger for å være urettferdige. Og de nekter å adlyde Imamen. For å åpne veien for menneskehetens transcendens og materielle og åndelige fremgang, må Imamen fjerne kreftkjertlene i samfunnet, som hovedsakelig er fra de samme gruppene, for å åpne for andre, som utgjør flertallet av og oppnå de Guddommelige målene i verden. Det skal bemerkes at den uskyldig Imamen (Imam Mahdi (As)) er manifestasjonen av Guds nåde og barmhjertighet. Han kommer til å arrestere og redde mennesker i verden. De har ikke til hensikt ødeleggelse, krig eller usikkerhet. Snarere er deres hensikt velstand, utvikling av vitenskap, frelse og menneskeliv. Ifølge Imam Reza (AS): "Imam", er som en ekte venn, en medfølende far, et fysisk broderskap, en snill mor til sitt lille barn og tilfluktssted for tjenere i vanskelige tider i livet. Det er hensiktsmessig å sette pris på en slik Imam. La oss alle be for hans komme og forberede bakken for hans utseende. Bønner med imam av vennlighet: Å kjære og ukjent Imam; Du har lett etter arbeidet vårt i mange år og du elsker oss. Våre nød og sorg er vanskeligere og dyrere for deg. O snillere mot oss enn mor. O Imam, som stadig ber for vår frelse og frelse! Vi elsker deg, men vi skammer oss over fortiden vår. Synd at vi ignorerte deg og ikke gjorde noe for deg. Vend hjertene våre til deg. Godta oss og gjør oss til dine beste venner og følgesvenner. Amin!


Ukens Tema: Nr. 5 Hvorfor skal vi bare sitte og vente på at Imam al-Zaman (as) kommer, og ikke tenke på oss selv og reformen av samfunnet vårt som andre land i verden? Respons: I islamske fortellinger har vi at: De beste gjerningene er å vente på advent til Imam al-Zaman (as). Jeg vil rette oppmerksomheten mot to viktige punkter i denne fortellingen. I dette tilfellet bør det sies at «venting på advent» blant de forskjellige handlingene er nevnt som det beste av dem. Virkelig hvorfor det beste? For hvis den virkelige forventningen blir oppfylt i den forstand at vi vil si, vil Imamen komme raskere. Fordi Imamen har venner, følger og søker. Og hvis det dukker opp, veldig egnede og ideelle forhold for å gjøre alle gode gjerninger utvides. Alle gode gjerninger vil bli gjort med den største mengden og den beste kvaliteten i samfunnet. Det vil si at alle mennesker med ærlighet, pålitelighet, bønn, faste, khums, zakat, osv. vil være av høyeste kvalitet og grad av oppriktighet. Alle betaler khums, zakat og de fattiges rettigheter. Og det er ikke flere fattige mennesker i samfunnet som kan få disse summene. Vi vil ikke lenger se underslag og bestikkelser i samfunnet. Unge mennesker har alle jobb. De gifter seg til rett tid. Og det er ikke lenger noen grunn til menneskelig korrupsjon og synd. Vitenskap og åndelighet har nådd sitt høydepunkt, og det ideelle samfunnet for alle mennesker vil bli bygget på alle måter. Derfor innså vi at adventen til Imam al-Asr (as) er en god der alle godheter er samlet på den beste måten. Det er derfor å vente er det beste å gjøre. Hva betyr å vente på advent? Det andre viktige punktet i denne fortellingen er inkludert i ordet "gjerninger" som betyr gjerninger og handlinger. Det vil si at venting blir referert til som arbeid og handling. Ikke bare en bestemt tilstand med stagnasjon og inaktivitet. Så den ekte venter skulle jobbe. Ikke sette seg ned, legge hånd i hånd og la enhver undertrykker som kom, enhver undertrykkelse han ønsket å gjøre mot ham. Og han er selv nedsenket i alle slags synder og overtredelser og gjør ingenting for å forbedre sin situasjon og samfunnets forhold. Så forventning har en annen betydning. La oss se nærmere på saken med et eksempel. Anta at en kjær og dyrebar gjest er å komme hjem til deg etter lang tid og fra lang unna. hva gjør du? Sitter du og gjør de samme tingene i livet ditt som tidligere? Eller forbereder du deg selv og hjemmet ditt til å motta en slik gjest? Du vil definitivt si at før han kommer inn i byen, vil vi skynde oss å hilse på ham med en bukett. Vi vil rengjøre og rydde huset på forhånd. Vi kjøper passende frukt og ordne serviceutstyr og lager favorittmat til våre gjester. Nå har vi en kjært gjest som heter Imam Asr (AS), som det er 1179 år, vi venter på at han skal komme. Hva gjør vi hvis vi virkelig er venter? - Vi ønsker Imamen vår velkommen. Eller ønsker vi bare å komme oss til rette og tenke på hva vi skal gjøre for ham etter ankomst? Vi må nå se hva Imamen liker og hva han ikke liker, slik at vi som ekte venter og elsker kan tilfredsstille gjesten så mye som mulig. Utvilsomt hater Imamen ulydighet mot Gud, for eksempel: løgn, stjeling, bestikkelse, bønn-løshet, skamløshet, svik av tillit, avduket og dårlig hijab og så videre. Og han er fornøyde med lydighet mot Gud, for eksempel: sannferdighet, beskjedenhet og kyskhet, pålitelighet, å utføre bønner og faste, og så videre. Så vår forventning betyr vår praktiske forpliktelse (i det minste vi sjiamuslimer venter på ham). Til å gjøre de tingene som er behagelig for ham og å unngå å gjøre dårlige ting fra hans synspunkt i den individuelle og sosiale dimensjonen. Fordi han forventer fra sjiamuslimene som venter og praktiserer islamsk regler som venner og følgesvenner. Hvis vi er slik, er vi en kilde til utsmykning, ære og stolthet for Imam al-Asr (as). Og etter gjentagelsen, hvis Gud vil, vil vi være sammen med dem. Ellers er vi ikke ekte venter, og vi er en kilde til skam og skam for Imamen vår. Og etter fremveksten er det ikke klart hvordan vår situasjon vil være. Så la oss sjiamuslimer komme og stoppe våre dårlige gjerninger fra fortiden. Og hånd i hånd med hverandre og mye bedre enn andre land i verden for å gjøre vårt beste for å redde oss selv og vårt samfunn. Å være blant ledsagerne og følgesvennene til den Imamen selv etter at han dukket opp. Og oppføre oss som virkelige venter på advent. Å Gud, få fart på skjeden اللهم عجل الولیک الفرج


Ukens Tema: Nr. 6 Hva er den nåværende situasjonen til Imam al-Zaman (as)? Respons: Hva tror du? Tenk på personen som er den snilleste og mest medfølende skapningen. Han har kommet for å være vår leder og for å lede oss fra villfarelse, mørke og urettferdighet til lys og veiledning og rettferdighet. Han er ikke ute etter egeninteresse og tenker hele tiden på oss. Imamen vil at menneskene i verden skal ha et veldig godt liv på materielle og åndelige felt ved å adlyde Gud. Alle mennesker bli kunnskapsrike og forståelsesfulle. Ingen led av fattigdom, undertrykkelse, uvitenhet og urettferdighet. Men når han ser denne usunne situasjonen i verden, spesielt blant sjiamuslimene, blir han lei seg. Han feller tårer og hans hjertet brenner. Imamen er trist, og hans hjertet er knust av de vanskeligheter og sorger som har rammet oss på grunn av at vi ikke har fulgt Guds befalinger. Imamen er som en snill og medfølende far. Når en slik far ser at barna gjør ikke noe riktig, og ikke anerkjenner deres gode veie og måte. Og de heller ikke hører på ordene fra deres kloke og medfølende far. Dette forårsaker dem motgang og vanskeligheter i livet. Og de sørger, og dermed faren blir lei seg og triste. Og faren håper at barna skal komme til rette. Vær oppmerksom på faren og hans råd for å løse problemene. Denne situasjonen vil fortsette til barna slutter å gjøre sine gale gjerninger og vender seg til faren. Det er på grunn av vår uaktsomhet og uoppmerksomhet overfor vår tids Imam at han er bak «fraværsgardin» og er i vanskeligheter. Imam Ali (As) med Guddommelig kunnskap om fremtiden, sa om Imam Mahdi (As): «صَاحِبُ هَذَا الْأَمْرِ الشَّرِیدُ الطَّرِیدُ الْفَرِیدُ الْوَحِیدُ» Eieren av denne saken er fordrevet, avvist og alene. Imamen har blitt fordrevet på grunn av oss. Han har blitt avvist og blitt alene på grunn av våre synder, uaktsomhet og manglende tilknytning til ham. Er du villig til at noen blir fordrevet på grunn av deg og din lider? Er dette rettferdig? Ja, Dette er resultatet av vår egoisme, verdslighet, synder og lydighet mot oss selv. At vi har forlatt Imamer og de beste personlighetene i verden og er fornøyd med den flyktige verdenen. Det er veldig synd. Imam Asr (AS) i møte med avdøde Haj Mohammad Ali Fashandi sa med tristhet og et knust hjerte: Våre sjiamuslimer vil ikke meg som mye som et drikkevann heller, at hvis de ville, vil de be og min advent skjer. (العبقری الحسان) Imam al-Zaman (as) ber for oss for å få en bedre situasjon. Når ulykker faller i livet, ber han Gud om å stoppe eller lindre ulykkene. Han har viet sitt hederlige liv til vår forbedring og vår situasjon. Men vi ignorerer vår Imam og eier. Han glemmer oss ikke, men vi har glemt ham og er nedsenket oss i forskjellige andre tanker enn ham. I denne forbindelse sier Imam al-Zaman (as): "Vi forsømmer ikke situasjonen deres, og vi glemmer dere ikke. Ellers ville vanskeligheter og problemer i livet komme over dere. Og deres fiender ville ryste og ødelegge dere. "Så praktiser Guds fromhet og støtt meg." Ayatollah Madani møtte Hazrat Mahdi (AS) etter menighetsbønnen, mens Hazrat Madani pekte på tilbedere som etterlot seg og sa: "Mr. Madani, se, mine sjiamuslimer, de går raskt til jobb etter bønner, og ingen av dem ber for min advent. "De engang tenker ikke på at deres tids Imam er fraværende." Nå som vi vet at Imamen er i denne situasjonen og vanskelighet på grunn av våre gjerninger, la oss hver av oss tar et skritt mot at vår tidens Imam forlater eksil og ensomhet. La oss være hans forkynner i samfunnet og reklamere for ham. Be for adventen og gjør hva som helst annet som behager ham og fremmer hans fremvekst.


Ukens Tema: Nr. 7 Hvorfor føler vi ikke behovet for Imam al-Zaman? For å svare på dette spørsmålet, sammenligner vi en sunn person og en narkoman. De grunnleggende behovene til en sunn person er: behovet for mat, klær, hus og en ektefelle. Men behovene til en avhengig person har endret seg på grunn av narkotikabruk. For en avhengig person er det viktigste å få narkotika. Den rusavhengige, hvis han har penger, tenker på å kjøpe narkotika før han tenker på å spise god mat, frukt og grønnsaker. Klær er ikke viktig for den rusavhengige; Han er klar til å bruke enhver klær og gå rundt på enhver situasjon i samfunnet, men narkotika hans blir levert. Han er villig til å ikke ha noe ly og sove på fortauet eller på kirkegården, men å bruk narkotika sine i tide. Noen ganger, i vanskelige omstendigheter, er noen rusavhengige til og med villige til å selge ektefeller og barn for å få narkotika. Hvorfor er den rusavhengighet slik? Fordi den avhengige hadde ødeleggende effekter på hjernen og organene som et resultat av narkotikabruk. Hans grunnleggende behov har blitt mindre og ubetydelige. Og et falskt, ubrukelig og skadelig behov for ham har blitt kroppens hoved behov. I henhold til versene i Koranen har Gud skapt oss for å oppnå Guds attributter og fullkommenheter og for å oppnå menneskehetens verdige status. Vi må gå på denne veien, basert på Guddommelige instruksjoner og veiledning, med innsats og flid. Lykke til i eksamenene i livet som fører til denne stillingen. Hvis vi i stedet for å forfølge dette hovedmålet, fokuserer på trivielle og noen ganger ubrukelige og skadelige ting, i likhet med de narkomane har vi gitt opp de grunnleggende behovene. De behovene er behovet for åndelig liv, Imam al-Zaman (as), Gud. Ellers verdslighet og uaktsomhet blir et grunnleggende behov for oss. Ja; Suksess i disse eksamenene i livet krever en ufeilbarlig mester og guide, som er Imam al-Zaman (pbuh), som har alle nøklene til menneskelig vekst og fortreffelighet. Men i stedet for å tenke på å dekke dette grunnleggende behovet, har vi noen ganger brukt dagene og nettene på å imøtekomme falske og noen ganger ubrukelige behov. Jeg vil nevne to tilfeller som eksempler: •Vi vet at det er prisverdig å prøve å møte behovene til liv og levebrød og en form for tilbedelse. Men hvis denne innsatsen er å følge kjødelige og syndige tilbøyeligheter og grådighet etter verdslighet og luksus, fører det ikke bare til vekst og fullkommenhet, men det forårsaker uaktsomhet og villedelse. Slik at mannen ikke lenger har tid til å tenke og adressere sitt hoved behov, som er imamens nærvær og selskap. Kjødelige ønsker og tilknytning til uekte, forfengelige og forfengelige verdslige gleder, så vel som uaktsomhet, er faktisk avhengigheten som har grepet oss. Og det har erstattet de viktigste og Guddommelige ønsker i oss. Det er naturlig at det under slike omstendigheter ikke vil være noe sted i våre liv for Imamen og den feilfrie guiden. Og selvfølgelig vil fraværet av Imam al-Zaman i våre liv være lenger. •En person som må bruke tiden sin på å lese og meditere over Guds ord, lære religionen og den rette måten å leve på, bruker all sin tid på å surfe på de virtuelle nettverkene og Internett med den hensikt å bruke tid. Disse menneskene ser på virtuelle nettverk som en nødvendighet for seg selv. Men han ser ikke behovet for å lese Guds ord og lære den rette livsstilen fra Gud. Det har tid til mobil og spill. Men han lar ikke tid være for Koranen og å tenke. Disse menneskene har tid til virtuelle nettverk og ser på noen innholdsløse TV-programmer og satellittnettverk. Men han har ikke tid til å studere om Imam al-Zaman (as) og etablere et forhold til ham. Dette er avhengigheten, som har endret hoved- og sekundær plassen vår behov. Og for å bli kvitt det, må man vite årsakene til denne avhengigheten og forlate dem. Disse faktorene er blant annet: 1.Ikke tenke på formålet med din skapelse 2.Djevelens og sjelens fristelser 3.Grådighet og Sjalusi og blind etterligning av samfunnets uvitende 4.Bare det å se denne verden og ønske denne verden og være uvitende om det hinsidige (verden etter død) 5.Satellittkanaler er hovedsakelig persisk-språklige, som bygges og drives av de islamske fiendelandene, eller de såkalte "snillere jordmødrene enn moren", for å ødelegge den sjiamuslimske troen til ublu kostnader. For å forhindre den unge sjiamuslimers hjernen i de viktigste problemene i livet hans. Nemlig Gud og Imamen i sin tid. Og å underholde sidene og falske spørsmål, noen ganger løgner og tull. Så vi må ta hensyn til det faktum at vi skal bli Guds Kalif på jorden. Så vi skal ikke motsette oss Gud så mye på grunn av verden og hjertets ønsker. Lytt til Gud, ikke djevelen og sjelen. I stedet for grådighet etter verden, la oss være grådige etter vekst, fullkommenhet og tro. Og gjør verden til et springbrett, en klatrings trappe for det hinsidige.


Ukens Tema: Nr. 8 Hva er våre plikter overfor Imam al-Zaman (as)? 1-Kunnskap om Imamen (del 1) De som venter på Hazrat Mahdi (As) har forskjellige plikter under fraværet av Imam Asr. Hvis Gud vil, vil vi håndtere de viktigste av disse oppgavene i flere økter. Den første plikten til hver venter og sjiamuslim overfor Imamen er; å vite dypt og virkelig om den Imamen. I fravær av denne kunnskapen, vil vi ikke ha en reell innsats for å utføre andre plikter overfor Imamen. Det kan unnlate å utføre andre oppgaver som er tildelt ham som et følger. Derfor vil vi i denne utgaven diskutere mer detaljert viktigheten av å kjenne Imamen. Og hvis Gud vil, i neste utgave, vil vi håndtere noen detaljer om kunnskapen til Imamen. Den hellige profet, Hazrate Mohammed (As) i en autentisk hadith fortalt av både sjiamuslimer og sunnimuslimer, sier: "Den som dør og ikke kjenner Imamen på sin tid, har dødd av uvitenhet." En spurte Imam Sadegh (AS) om ordet "uvitenhet" i ovennevnte hadith om hva betyr uvitenhet; absolutt og allsidig uvitenhet, eller uvitenhet fra noen som ikke bare kjente Imamen på sin tid? Imam Sadegh (AS) svarte: "Uvitenhet" betyr vantro, hykleri og en som mistet veien og villedet. Og denne ordenen til Imamen er den samme som å referere til betydningen av absolutt uvitenhet. Det vil si at grunnlaget og aksen til kunnskap og kunnskap om Gud og hans tilbedelse er i kunnskapen til Imam al-Zaman (As). Og bortsett fra det, er det ingenting annet enn veiledning og avstand fra livets sannhet. Av denne grunn, hvis en person ikke kjenner tidens Imam som er livsmønsteret, og handler i henhold til sine egne tanker og ønsker, har han gått inn i uvitenhet, vantro, hykleri og villfarelse. Og den personen tilbad ikke Gud, men han tilbad seg selv. Derfor må vi kjenne vår tidens Imam godt. og av denne grunn har vi fått beskjed om å resitere denne bønnen under fraværet. «اَللّهُمَّ عَرِّفْنى نَفْسَكَ فَاِنَّكَ اِنْ لَمْ تُعَرِّفْنى نَفْسَكَ لَمْ اَعْرِف نَبِيَّكَ اَللّهُمَّ عَرِّفْنى رَسُولَكَ فَاِنَّكَ اِنْ لَمْ تُعَرِّفْنى رَسُولَكَ لَمْ اَعْرِفْ حُجَّتَكَ اَللّهُمَّ عَرِّفْنى حُجَّتَكَ فَاِنَّكَ اِنْ لَمْ تُعَرِّفْنى حُجَّتَكَ ضَلَلْتُ عَنْ دينى » Gud, la meg kjenne deg, for hvis jeg ikke kjenner deg, kjenner jeg ikke profeten din. O Gud, gjør meg kjent med profeten din, for hvis jeg ikke kjenne profeten, kjenner jeg ikke ditt Hojjat, (Hojjat betyr fornuft og argumentasjon. Gud har satt to argumenter for mennesket. Den ene er det esoteriske argumentet som er intellektet. Og det andre er det tilsynelatende argumentet som er profetene, budbringere og Imamer (As)). Gud, vis meg ditt Hojjat, for hvis du ikke viser meg det, vil jeg komme på avveie fra min religion. Derfor vilkårene for veiledning og bevegelse i en rett vei og nå målet (som er den allmektiges Guds glede). Først å kjenne Imamen og Guds Kalif på jorden, og deretter følge ham og adlyde ham i forskjellige saker. I dette tilfellet kan en annen kjent Hadis fra Imam Reza (AS) uttalte mens han krysset Neishabour. Og denne hadisen er blitt registrert av 20.000 mennesker i henhold til et kjent ordtak, og alle dens fortellere er ufeilbarlige. Gud den allmektige sier:" La ilaha illa illa Allah "er min festning. Så den som kommer inn i festningen min, er trygg fra min pine. Selvfølgelig, med sine forhold og jeg er en av dens forhold." Imam Sajjad (AS) sier: "Den som forblir standhaftig og lojal mot vårt vennskap under vårt fravær av Imam Asr (As), vil Gud belønne ham med tusen martyrer, som martyrene til Badr." I viktigheten av kunnskapen til Imam Asr (AS) har vi en hadith fra Imam Ali (AS) som sier: "Den som av dere dør i sengen sin, men som kjenner sin Gud og Hans ettersender og hans familie og Imamer, er dødd som martyr. Hans belønning er hos Gud, og belønningen for de rettferdige gjerninger som han hadde til hensikt, vil nå ham." Hans intensjon erstatter slagene fra sverdet. " Nå som vi vet viktigheten av å kjenne Imamen, viser vi til metodene for å tilegne oss denne kunnskapen. 1.Studie- og forskningsmetoder: Denne kunnskapen oppnås gjennom å studere. Studere og utforske Imamens liv og biografi, oppførsel, attributtene og moralske egenskapene til Imam, ved å anerkjenne hans kommandoer. Selv om denne metoden er nødvendig, er det ikke nok alene. 2.Praktiske metoder: Etter å ha kjent utseendet til lederen og Imamen, bør man følge ham. Adlød ham, medlyden med ham og fulgte ham slik at Gud ville gi mennesket de høyeste stadiene av erkjennelse og kunnskap.


Ukens Tema: Nr. 9 Hva er våre plikter overfor Imam al-Zaman (as)? Kunnskap om Imamen (del 2) I forrige utgave behandlet vi viktigheten av å kunnskap og kognisjon Imam Asr (AS). I dette nummeret, med henvisning til "Ziarat Jamia Kabeere" Imam Hadi (AS), viser vi til noen læresetninger om å kjenne Imam (AS). 1.Lydighet mot den ufarlige Imamen (as) er obligatorisk; Fordi hans lydighet og selskap vil føre oss til å komme til himmelen, og hans motstand vil få oss til å gå til helvete. 2.Imamen er Hojjat til Gud og hans kalif på jorden. 3.Imam er skattkammer og gruve for Guddommelig kunnskap. 4.Imamen er stedet å kjenne Gud. Huset til Guddommelig velsignelse og gruven til Guds visdom. 5.Imam er tolken av Guddommelig åpenbaring. 6.Imam er et vitne til skaperne. 7.Langt fra å skli, feil, skyld, forurensning og skitt. 8.Imam er begynnelsen på bevegelsen mot Gud. 9.Den som elsker Imamen, elsker Gud. Og den som har hat for ham, har faktisk hat for Gud. 10.Den som forherrer Imamen, har herliggjort Gud. Og den som er i fiendskap med ham, er i fiendskap med Gud. 11.Frelse er i å følge Imamen og ødeleggelse er å unngå ham. 12.Alt, inkludert oss selv, vår eiendom, våre barn og vår familie, må ofres av Imamen. Fordi Imamen er vokteren av våre velsignelser og formidler av nåde og barmhjertighet fra Gud til folket. Og hvis det ikke var Imamen og Guds hojjat, ville det ikke være noen skapelse og ingen nåde ville nå andre. Så vi er skyldneren til Imamen. 13.Imam må være på toppen av ting for våre saker. Og i våre ønsker og bønner, må vi prioritere bønn for Imamen. Og i alle ting og anliggender, la Imamen gå foran alt. 14.Vi må tro på Imamenes retur og vente og legge grunnlaget for deres regjering og styre. 15.Imamen har alltid rett, fra Imam og mot Imam. Og Imam er ærlighet og rettferdighetens gruve. 16.Imamer er forbønnene til dommens dag. 17.Imamen er en beskyttet Guddommelig tillit, gjennom hvilken mennesker blir testet (hvordan hjelper de og følger Imam eller lar ham være i eksil og alene? 18.Imamens posisjon og rang (og totalt 14 ufeilbarlige) er så høy at ingen mennesker eller jinn eller engler kan nå den posisjonen eller til og med ha grådighet til å nå denne posisjonen. 19.Imamen er den som skal besøkes (både i løpet av sitt liv og på tidspunktet for hans død). Må tok tilflukt i graven deres (i tilfelle død) og gjøre dem til oss forbønn og nærmet seg Gud gjennom dem. 20.Det er på grunn av Imamen, Gud sender ned regn og frastøter himmelske ulykker. 21.Å elske, like og tjene «Ahl al-Bayt» (Mohammads familie (as)) er obligatorisk og ifølge et vers fra Koranen er belønningen for profetens misjon. 22.Obligatorisk tilbedelse aksepteres gjennom kjærligheten og vennskapet til Ahl al-Bayt. Ovennevnte punktene var en kort oppsummering av eksistens havet til Ahl al-Bayt, som synes nødvendig for å kjenne Imamen. La oss være flittigere med å få Imamens kunnskap.


Ukens Tema: Nr. 10 Hva er våre plikter overfor vår tids Imam? En annen primær og viktig plikt overfor Imamen er å huske ham. Spørsmål: Hva er nødvendigheten og fordelen med å huske Imamen? Vi må få kontakt med Guds representant på jorden for å komme oss ut av den daglige og verdslige uaktsomheten, og for å åpne våre åndelige, andre verdslige og uendelige øyne. Og han knytter oss også til Gud. For å kommunisere med den ufeilbare Imamen, må man først minne ham og huske ham og gjøre oppmerksomhet i daglig livet. Å etablere de første stadiene av kommunikasjon og forbindelse med ham. Gud sier i Koranen (Sureh Al-Imran, vers 200) : «یا أَیُّهَا الَّذینَ آمَنُوا اصْبِرُوا وَ صابِرُوا وَ رابِطُوا وَ اتَّقُوا اللَّهَ لَعَلَّکُمْ تُفْلِحُونَ» O dere som tror, vær tålmodig og kaller hverandre til tålmodighet og kommuniserer, forhåpentligvis vil dere lykkes. Imam Sadegh (AS) har sagt om ordet " رابِطُوا " i verset ovenfor: " رابطوا علی الائمه" betyr å være i kontakt med de ufeilbarlige Imamene. Offentlig kommunikasjon i fraværstiden med Imam of the Age (as) er gjennom hjerte og åndelig kommunikasjoner. Følgende kan brukes til å etablere denne forbindelsen. 1.Husker Imamen i forskjellige tider på døgnet og ha bønner samtale med ham. 2.Hilsen Imamen om morgenen som vanlig eller med pilegrimsreisen til Al-Yasin. 3.Lesing av bønner som; Doa ahad, faraj, og pilegrimsreisen Ziyarat-e-Jamia Kabeer og andre bønner relatert til den Imamen og anbefalt av ham. 4.Å gi almisse (daglig) eller be for Imam Asr (as) til minne om Imamen og for helse og skynde fremkomsten av Imam al-Zaman (as). 5.Ved å huske Imamen mye, litt etter litt, skapes kjærlighet, vennskap og avhengighet mellom mennesket og Imamen. Og grunnen for å skape kjærlighet og lydighet til Imamen er forberedt. I denne dagen når uaktsomhet pumpes over mennesker fra hele verden, hvis ikke det var for disse få minnene om Gud og hans absolutte verge, ville mennesket synke ned i brønnen til feil og forbauselse. (Så mange mennesker i verden er nå i en slik situasjon.) Mennesket må både huske imamen selv, og bringe hukommelsen til liv i samfunnet. I stedet for å fokusere på verdiløse og absurde saker, bør oppmerksomheten rettes mot den levende og klare Imamen til framvekst. Da folket kjente Imamen og hans minne ble gjenopplivet i samfunnet, de tenker på deres frelsesmåte gjennom Imam al-Zaman (as). I dette feltet begynner de å bevege seg og streve og jobbe. Når flertallet av hjerter gikk til ham, og folket ba Gud om imamens komme med ett hjerte og en stemme, så vil Gud sende sin siste Imam til dem. Og det vil lede dem fra elendighet til lykke, lys, veiledning og lykke. Jeg vil gjerne komme med et poeng som er nevnt på slutten av bønner; doa ahad, som sier: «De ser fremtiden til Imam of the Age langt borte, og vi ser den i nærheten». Ekte troende ser adventen snarest. Når en person eller et samfunn vet at noe er i ferd med å skje snarest, forbereder det seg på det. Og det er denne beredskapen som får Imamen til å komme. Jo mer seriøst du og jeg forfølger spørsmålet om Imam Zaman (as) og hans fremvekst, faktisk, jo raskere vil hans fremvekst bli en realitet. Men hvis vi ignorerer dette problemet og vurderer det langt borte, har han naturlig nok ikke forberedt seg på det. Og dessverre vil fremveksten bli forsinket så mye som mulig. Så la oss gjøre alt vi kan for å gjenopplive minnet om Imamen i oss selv og i samfunnet. Og vi må vite at svakhet på denne måten vil skade oss og samfunnet vårt. Så, for å minimere disse tapene, la oss være forkynneren av Imam Mahdi (as), vår tids Imam i virtuelle og virkelige rom. La oss bli seriøse og bevege oss og jobbe.


Ukens Tema: Nr. 11 Hva er våre plikter overfor Imam al-Zaman (as)? 3- Be for Hazrat (Imam Mahdi) I Allahs navn Imam Sadegh (AS) sa om rollen som bønn for å skynde seg til Faraj: Og da pine og vanskeligheter til Israels folket ble langvarig, gråt de og stønnet til Gud i førti dager. Den allmektige Gud åpenbarte til Moses og Aron for å redde folket fra farao. Dette var mens av de 400 år med pine (som Gud hadde bestemt for Israels folk på grunn av deres ulydighet), var det fortsatt 170 år igjen. Og Gud frelste Israels folk fra faraos pine. Og da sa Imamen: "Også dere sjiamuslimer, hvis dere gjør denne handlingen (dvs. å be og gråte og be om å skynde fremvekst av Imam Mahdi), vil Gud helt sikkert bringe fremveksten. Og hvis dere ikke gjør det (og legger hånd over hånd og være likegyldige), vil denne saken (dvs. fraværet av Imamen og forstyrrelsen av forholdene deres) nærme seg til en sluttfase. En av de viktigste pliktene til sjiamuslimene i en periode med fraværet av Imam al-Asr (as) er å be for ham. Det er mange effekter og velsignelser i bønnen. Blant disse verkene kan følgende nevnes: 1.Bønn viser menneskets underkastelse til Gud og ber om hjelp fra Allah. Dette viser i seg selv trelldom mot Hazrat Haqq (Allah) og mangel på arroganse overfor ham. 2. Å be får en person til å vende seg til Gud og håpe på ham. Og det er å kjenne Gud effektivt og å etablere et åndelig forhold til ham. 3.Bønn øker nivået for mennesker i synet av Hazrat Haqq og er en faktor for å oppnå menneskelige ønsker. 4.Vi har i islamske fortellinger at; bønn, returnerer og endrer den skjebnesvangre dommen som skal skje. Så be mye, fordi bønn er nøkkelen til barmhjertighet og suksess. Det som er hos Gud, kan ikke oppnås uten bønn. Det er virkelig ingen dører å bli banket på for mye, mens den døren åpnes en dag. Om bønnen for fremvekst av Imam al-Asr (as) - har Imamen selv gitt mange råd til denne forbindelse og sagt: Be mye for å skynde fremveksten. "Fordi det forårsaker åpningen av dine saker." Som det følger av den ovennevnte fortellingen, er den største fordelen med fremvekst til Imam al-Zaman (as) for oss, ikke for Imamen. Imamen vil fremveksten for å reformere våre saker, ikke for seg selv. Imamer trenger ikke våre bønner, men vi trenger at han kommer. Han legger den rette veien foran oss, og vi må ta skritt for å forbedre våre egne anliggender og adlyde dem. En annen fordel med å be for Imamen er at Imam også vil be for oss til gjengjeld for bønnen vår. Og Imamens bønn vil bli besvart av Gud. Så å be for Imamen er som en avtale med flere profitter. Som vil forårsake vår vekst og fortreffelighet (som et resultat av å be), vil fremskynde fremkomsten av Imam (som også er i vår favør) og vil få oss til å motta den gode bønnen til Imam for oss. Å be for imamen viser at vi ikke er uvitende om Gud og hans representant. Vi søker å forbedre situasjonen til muslimer og verdens mennesker. Avlaste hjertets sorg til Imam Zaman (as). Guds styre over hele verden i stedet for falske guder. Og vi vil ikke ha mer undertrykkelse, urettferdighet, korrupsjon og synd på jorden. Vi søker Guds glede og hans absolutte verge, tidens Imam (as). Og dette viser vår intellektuelle og åndelige vekst. Det virker nødvendig å oppgi noen punkter om bønn. •Bønn skal gjøres med hjertets oppmerksomhet og nærvær, på grunn av behov og fra hele hjertet. Ikke uoppmerksomhet, uaktsomhet, og bare muntlig. I dette tilfellet blir det fortalt at: Det er sant at Gud ikke svarer på en bønn som blir sagt fra et uforsiktig hjerte. •Hvis en person ønsker en forespørsel virkelig og på det sterkeste mens han ber dypt i hjertet for at den skal bli oppfylt, glemmer han ikke den tilsynelatende innsatsen for å oppnå den forespørselen. Og til tross for alt gjør han alt han kan, og det er ikke nok å be alene. Vi bør vite at problemene som har rammet oss nå skyldes vår ulydighet mot Guds befalinger og vår avstand og forsømmelse av ham og hans ufeilbarlige Imamer. Og frelsesveien og utfrielsen fra disse ulykkene er; Omvendelse, lydighet mot Guds befalinger og hans ufeilbarlige representant, som når sitt høydepunkt og evolusjon med sitt utseende. Inshallah!


Ukens Tema: Nr. 12 Hva er våre plikter overfor tidsalderen? Seksjon 4: Andre oppgaver I tidligere utgaver nevnte vi noen tilfeller angående sjiaenes plikter overfor Imam al-Asr (as). I denne utgaven vil vi fokusere på de andre viktigste oppgavene. 1 - Styrke den ideologiske og åndelige styrken. Å skaffe tilstrekkelig informasjon om Imam al-Asr (as), fraværsperioden og perioden med gjensyn for å forhindre misvisende veiledning i den vanskelige perioden av sluttiden. 2 - Snakker om Imam Zaman (as) i samlinger og introduserer ham. Å gjøre Imamen populær i folks hjerter ved å uttrykke egenskapene og dyderne til den Imamen. Å uttrykke de gode tingene i adventstiden. I tillegg til å danne og delta på møter der det blir snakket om Imam al-Zaman (as). 3- Reklamere for Imamen; Inkludert: å komponere poesi, skrive og samle inn Mahdism-innhold, lage attraktive klipp og publisere bilder og videoer og innhold relatert til Imam Asr i virtuelle og virkelige rom. 4 - Å gjenkjenne tegnene på Imam Zamans advent. Ved å kjenne dem og undersøke deres forekomst, kan vi innse at vi nærmer oss tiden for fremveksten. 5- Å gi almisser og tilbringer i veien for imamen, liv, ære og alle legitime muligheter for å introdusere og forplante Imamen i samfunnet og forberede folket på Imamens (AS) komme. 6- Fortsetter å resitere "doa qariq". Imam Sadegh (AS) sa: Snart vil tviler omgi dere. På den tiden har dere ikke noe tydelig tegn og ingen veiledende Imam som viser dere veien. Og ingen vil bli frelst fra den tvilen, bortsett fra den som ber og resiterer de "druknes bønn (Doa qariq). Og det er bønnen: « یَا اللَّهُ یَا رَحْمَانُ یَا رَحِیمُ یَا مُقَلِّبَ الْقُلُوبِ ثَبِّتْ قَلْبِی عَلَى دِینِکَ»). 7- Gi belønning for gode gjerninger, inkludert; bønner og faste, resitere Koranen, pilegrimsreiser, osv. til Imamen, for å huske ham og få sin edle kjærlighet. 8- Å være tålmodig og ikke mist troen i vanskelige situasjoner og lidelser og å anbefale tålmodighet til andre troende. 9- Lesing "Bønn anbefalt av Imam Sadegh (AS) og Imam Asr (AS) i fraværs tiden. 10- Å følge instruksjonene fra religionen og få fromhet, selvrensing og forberede seg til å ønske Imamen velkommen og hans hjelp og støtte. 11- Gjennomføring av imamens spesielle ordrer og anbefalinger til sjiamuslimene som har nådd oss gjennom Imamens spesielle venner som var i kontakt med Imamen, for eksempel: doa faraj, Ziarat Ashura, Ziarat e Jamia Kabeer. 12- Ber for Imamen, før du ber for deg selv og andre. 13. Ikke spesifiser nøyaktig tidspunkt for fremveksten. Selvfølgelig bør Imamens ankomst betraktes som overhengende, men den nøyaktige datoen for den skal ikke bestemmes. 14 -Nektelse av påstandene om den spesielle stedfortreder til Imam al-Zaman under hans fravær. Ifølge Imam al-Asr selv er det ingen spesiell stedfortreder i løpet av den tiden fravær. De er fromme lærde og agenter for de generelle varamedlemmene til den Imamen. 15-pilegrimsreise Imam Hossein (As) og gråter i sorg for den Imamen. Skolen til Imam Hossein (as) er forberederen og byggeren av soldatene til Imam al-Asr (as). Når vi gråter over Imam Hussein (AS), bør man faktisk tenke på hva som skjedde at den ufeilbare Imamen som Imam Hussein (AS) var alene i samfunnet. Og tyrannene og sekularismene i sin tid var i stand til å martyr ham i eksil og alene. På denne måten tenke litt om hva vi har gjort med Imamen av vår tid nå? Har vi ikke latt Imamen i vår tid være alene, ensom, avvist og fordrevet? Tenker vi på ham og hans følgesvenn? Gjør vi noe for at han skal komme? Eller er vi i likhet med datidens folk fra Kufe, er vi fornøyde med bare navnet og brødet i livet. Og å søke trøst og unngå lidelse har gjort oss uforsiktige og uoppmerksomme på Imamen vår. Så å gråte for Imam Hossein og det som har skjedd i Karbala, er faktisk et middel til å vekke og vekke samfunnet mot den nåværende Imamen fra tiden.


Ukens Tema: Nr. 13 Spedisjoner i verdens undergang Apokalypse er en veldig viktig og sensitiv periode at hvis vi er i denne perioden uten tilstrekkelig kunnskap og tro, kan vi miste vår religion. I denne forbindelse har mange fortellinger fra Ahl al-Bayt (AS) nådd oss, noen nevner vi her. Imam Zayn al-'Abidin (as) sa: Fraværet av Imam al-Asr (as) varer så lenge at de fleste troende gir opp troen. Bortsett fra de som har sterk sikkerhet og korrekt erkjennelse. Og la dem ikke føle noen nostalgi eller angst for setningen vår. Og vær helt under kontroll og underkastelse av vår kommando. Imam Asgari (as) sier: Vet at barnet mitt vil ha et fravær der uvitende vil bli forvirret. Falske fans blir ødelagt. Og de som har satt en tid på forhånd for fremveksten, faller i falskhet. Jaber Ja'fi sier: Jeg tilbød Imam Baqir (AS) når blir vulva din? Hazrat sa: Hihat Hihat, denne vulva vil aldri forekomme, med mindre dere vil bli testet og deretter vil bli testet og testet. Imam Abu al-Hassan (as), (faren til Imam al-Zaman), sa: Det skjer ikke det dere forventer, med mindre de troende og de som nøler blir skilt. Og dere vil bli testet til det er veldig få av dere igjen. Deretter resiterte han et vers fra Koranen (vers 142 av Surah Al-Imran) som: (أَمْ حَسِبْتُمْ أَنْ تَدْخُلُوا الْجَنَّةَ وَلَمَّا يَعْلَمِ اللَّهُ الَّذِينَ جَاهَدُوا مِنْكُمْ وَيَعْلَمَ الصَّابِرِينَ) Trodde du at du ville bli forlatt uten Guddommelig testing og identifisering av Mujahedin og tålmodige mennesker? Vår profet Hazrate Mohammad (as) sa: Det kommer en tid, der det å være tro mot religion er som å holde en ildkule i hånden. Vanskeligheten med å forbli en troende i endetiden bevises av beretningene ovenfor og mange andre fortellinger. Du må tenke på en måte å holde deg trygg fra vantro. Med hensyn til fortellingene det er måter å gjøre dette på. Yunus ibn Ya'qub sitrerer fra Imam Sadiq (as) som sa: Hvordan vil du leve den dagen når du ikke kjenner din imam? Han ble spurt: Hva bør gjøres hvis dette skjer? Han sa: Følg ordren fra de tidligere Imamene til Gud åpenbarer ham. Imam Sadegh (as) sa: Tvil vil ta deg. Og du vil bli overrasket. Du vil ikke se tegn på veiledning og Imamen til guiden din. På den tiden, bortsett fra noen som druknet, skuffet og håpløs overalt. Uten enn som ber til Gud og leser den druknes bønn, vil ingen andre bli reddet. « یا اللهُ یا رَحْمنُ یا رَحِیمُ یا مُقَلِّبَ الْقُلُوبِ ثَبِّتْ قَلْبِی عَلَی دِینِکَ» Akkurat som religiøsitet er vanskelig i endetiden, derimot, har Gud vurdert våre vanskelige forhold i denne perioden og på den annen side gitt store belønninger for de som er standhaftige på religionens og Imamatens vei, under fraværet. Imam Sadegh (AS) fortalt fra profeten (as): Salige er de som forstår Ghaem Ahl al-Bayt (Imam Mahdi). Og å følge ham i fraværsperioden og før oppstandelsen. Elsk vennene hans og vær i fiendskap med fiendene hans. De er en av mine venner og kjære og en av de kjæreste menneskene i min nasjon! Imam Ali (as) sa i denne forbindelse: Kjenn! Den som er sjiamuslim, vær tro mot sin religion. Og siden forlenget fraværet av Imamen, vil hjertet hans ikke bli mørket av rusten av tvil, i dommensdag er med meg og i min rang. Så la oss komme og øke vår kunnskap om Imamen og spørsmålet om fravær for å håndtere hendelsene i apokalypsen ordentlig. Ved å følge instruksjonene fra Koranen og Imamene, appellere til de ufeilbarlige og råde hverandre til å være tålmodige og holde ut, la oss stolt gå gjennom de vanskelige tider av apokalypsen. Og hvis Gud vil, vil vi være hjelpere for vår Imam, både det er fraværs tid eller åpenbaringstid.


Ukens Tema: Nr. 14 del (1) Tegn på advent og apokalypse Imam Sadegh (as) fortalte en av sine ledsagere en detaljert hadith om tegnene på advent og slutten på tiden, en del som vi siterer her. 1-Når du ser at sannheten dør og fansen til sannhet blir ødelagt. 2-Undertrykkelse har spredd seg i byene. 3-Tilhengere av de ugudelige har dominert de rettferdige. 4-Dårlige gjerninger blir avslørt, og det er ikke forbudt. Og de onde vil ikke bli stilt til ansvar. 5-Ekteskapet avtar. Homofili er på vei oppover. 6-Den troende er stille, og ingen godtar ordene hans. 7-Barn respekterer ikke voksne og ydmyker dem. 8-Slektskapet blir kuttet 9-Falske roser av mennesker øker. 10-Naboen irriterer naboen og det blir ikke forhindret. 11-Den vantro gleder seg over den troendes trengsel, som er forårsaket av korrupsjon på jorden. 12-De drikker vin åpent. Og de som ikke frykter den allmektige Gud, samles for å drikke. 13-Den som befaler det gode, blir ydmyket. 14-Den onde er sterk og hyllet i det Gud ikke liker. 15-Koranens folk og de som elsker den, blir ydmyket. 16-Den gode måten er lukket og den dårlige måten blir åpen. 17-Mennesket snakker i tunger, men handler ikke. 18-Den troende regnes som ydmyket. 19-Utroskap og utroskap blir avslørt. 20-Folk stoler på falskt vitnesbyrd. 21-Halal blir haram og haram blir halal. 22-Religion er definert i henhold til individets vilje, og Guds bok og dens regler er lukket. 23-Våg å avsløre synd, og ingen vil vente på nattens mørke for å gjøre det. 24-Den troende kan ikke forby fornektelse unntatt i sitt hjerte. 25-Omfattende rikdom brukes på veien til Guds vrede. 26-Lederne nærmer seg de vantro og vender seg bort fra de rettferdige.


Ukens Tema: Nr. 14 (del 2) Tegn på advent og apokalypse Imam Sadegh (as) fortalte en av sine ledsagere en detaljert hadith om tegnene på advent og slutten på tiden, en del som vi siterer her. 27-Tjenestemenn tar bestikkelser i dømming. 28-Viktige posisjoner til herskere blir delt på grunnlag av å motta mer penger enn på fortjeneste. 29-De dreper mennesker av bakvaskelser eller mistanke 30-En mann skal klandres for å ha hatt sex med konene sine. (Ulovlige forhold blir bedre for dem enn ekteskap). 31-Kona dominerer mannen sin og gjør ting som mannen ikke liker og gir inntekter til mannen sin. 32-Det er mange falske eder til Gud. 33-Gambling spilles åpent. 34-Alkoholholdige drikker kjøpes og selges åpent uten hindringer. 35-De konkurrerer med hverandre om å fortelle løgner. 36-Det er vanskelig for mennesker å høre sannheten, men det er lett for dem å høre usannhet. 37-Guddommelige straffer (som ekteskapsbrudd og tyveri ...) lukkes og opptrer i henhold til enkeltpersoners luner og ønsker. 38-Moskeer blir pyntes. 39-Snakk bak noens rygg, vil bli deres gode ord 40-Hajj og jihad for mange mennesker er ikke for Gud. 41-Skaden og ødelggelser er mer enn bygging. 42-Menneskelig levebrød kommer fra undersalg (og Haram). 43-Blødning er lett. 44-Bønn er ikke viktig lenge. 45-Mennesket har samlet mye rikdom, men fra begynnelsen til slutten har han ikke betalt zakat for det. 46-Det er mye kaos. 47-folk parrer seg med dyr. 48-Hjertene til mennesker blir harde og øynene deres tørre og minnet om Gud er hardt og dyrt for dem. 49-De konkurrerer åpent om forbudte varer (for eksempel oversalg, hamstring og åger). 50-Mange tilbedere ber for å få vise seg fram. 51-Mange religionsforskere studerer ikke lenger om religionen for Gud. 52-Den lovlige søkeren blir irettesatt og den ulovlige søkeren får ros og respekt. 53-Folk ser på hverandre og følger de onde. 54-De døde blir hånet og ingen sørger over ham. 55-År etter år øker innovasjoner og onde. 56-De gir de fattige noe de ler av. 57-Mennesker, som dyr, har sex foran hverandre, og ingen kan stoppe dem av frykt for mennesker. 58-Mennesket bruker mye i veien for ikke-Gud, men på Guds måte lider han litt. 59-Sønnen gir falskt forhold til sin far, forbanner foreldrene og gleder seg over deres død. 60-De mektige lagrer offentlig mat for å gjøre det dyrere. 61-Rettighetene til de pårørende til profeten (As) (dvs. khums betales ikke og til gjengjeld) blir brukt på en falsk måte, og de spiller og drikker vin med det. 62-Pasienten behandles med vin og foreskrives for utvinning. 63-De er likegyldige og likeverdige når det gjelder det gode og forbudet mot fornektelse og oppgivelse av religion. 64-Hyklernes støy blir hørt, men de rettferdiges stemme blir taus 65-De får betalt for oppfordringen til bønn. 66-Moskeene er fulle av de som ikke frykter Gud og er fraværende. 67-Dommerne dømmer mot Guds befaling. 68-Guvernørene stoler grådig på forræderne. 69-Herskerne gir de undertryktes arv til de onde som ikke kjenner Gud. 70-Det er snakk om fromhet på prekestolene, men foredragsholderne er ikke fromme selv. 71-Bønnens tid er ikke viktig lenge. (Og de tar ikke hensyn til den å be i rett tid og ikke gjør opp de tapte bønnene). 72-Alt tanker og sorgen til mennesker er magen og lysten. 73-Fremtredende tegn på retten blir ødelagt. Redd deg selv på dette tidspunktet og be Gud om å redde deg fra farene ved synd.


Ukens Tema: Nr. 15 Definitive tegn på fremvekst De siste tegnene før advent av Imam Asr (as). De er delt inn i to generelle kategorier: •Usikker tegner Det er mange usikre tegn (mer enn 1000 tegn) i fortellingene. Usikre symptomer/tegner er symptomer som kan oppstå og som ikke kan forekomme. Og det er ikke nødvendig at disse hendelsene oppstår. Imidlertid har de fleste av disse symptomene/ hendelsene oppstått så langt (Noen av disse tegnene ble nevnt i forrige nummer). • Definitive symptomer Ifølge fortellingene vil de definitive tegnene definitivt oppstå før advent av Imam al-Asr (as). Her nevner vi de klare tegnene på fremvekst. 1.Sufyanis avgang: Før advent kommer en mann fra linjen til Abu-Sufyan ved navn Osman sønnen til Ansabah fra Arabiske land (Sham relion). Han lurer en stor gruppe muslimer ved å late som om han er religiøs. Han samler en stor gruppe mennesker rundt seg og erobrer en stor del av islamsk land. Han dominerer de fem regionene Syria, Homs, Palestina, Jordan og Qansarin (navnet på en by nær Aleppo) og den irakiske regionen. Han i Kufa og Najaf massakrer sjiamuslimer og gir belønning for å drepe og finne dem. Da han hører om fremkomsten av Imam al-Zaman, går han i krig med en stor hær. I regionen Bidaa (et land mellom Mekka og Medina) møter han Imamen. Og på Guds befaling vil alle unntatt noen få av hærene hans falle ned i jorden og gå til grunne. 2.Yamanis og Seyed Khorasanis avgang: En mann reiser seg fra Yaman landet og tilkaller folket for Gud og retten. Imam Sadegh (AS) sa: De tre opprørene: Avgangene til Khorasani, Sufyan og Yamani vil begynne i samme år, samme måned og samme dag. Men ingen flagg er like innbydende til høyre og veiledning som det jemenittiske flagget. Seyed Khorasani reiste seg også fra øst og dro til Kufa. Seyyed Khorasani og Yamani gjør opprør mot Sufyani. 3.Drap av en rent sjel/ menneske (Nafse Zakia): På randen av fremveksten før Mahdi (pbuh) kom, midt i kampene som banet vei for revolusjonen til Hazrat Mahdi (pbuh), strever en oppriktig og uskyldig person fra etterkommerne til Imam Hassan Mojtaba (as). Han blir drept mellom Ismaels søyle og stedet til Ibrahim i Maka. 4.Himmelsk rop: Det himmelske ropet betyr en lyd som høres fra himmelen på tampen for ankomsten til Hazrat Mahdi (as) og alle mennesker på jorda hører det på sitt eget språk. Imam Baqir (AS) sier: En som roper fra himmelen kaller navnet Qaem, så den som er i øst og vest hører det. Av frykten for denne lyden våkner de sovende menneskene og de stående menneskene sitter og de stående står på beina. Måtte Gud være barmhjertig med den som lærer av denne stemmen og svarer på hans kall, fordi den første stemmen er stemmen til Gabriel Ruh al-Amin. Og Imam Sadegh (AS) sier: I begynnelsen av dagen roper et ordtak på himmelen at du skal være oppmerksom på at Ali og hans sjiamuslimer har rett. Så, på slutten av dagen, roper Satan, som Guds forbannelse er over ham, fra jorden at 'Osman og hans etterfølgere har rett. Så på dette tidspunktet de falseister blir skeptiske. Når en taler fra himmelen roper at Muhammad (as) og hans barn har rett, vil Imam Mahdi (AS) komme. På en slik måte at de ikke husker andre enn ham. Det skal bemerkes at under normale omstendigheter antas det at de definitive symptomene definitivt vil oppstå. Med mindre det under visse omstendigheter, for eksempel plutselig og dypt ønske fra mange mennesker. Guds vilje for forekomst av visse tegn har endret seg, og det er ikke nødvendig å bruke tid på forekomsten av disse tegnene. I dette tilfellet, utseendet, umiddelbart og uten forekomst av gjenværende symptomer; Det som er sikkert og det som er usikkert vil skje. I dette tilfellet nevnes en fortelling: Buhashem Dawood bin Qasim Jafari har sagt: Vi var sammen med Imam Javad (AS) og det ble snakket om vissheten om Sufyanis ankomst. Jeg spurte ham: Er det mulig at visse ting ikke skjer av en eller annen grunn? De sa: Ja. Jeg sa: Jeg er redd for at Hazrat Mahdi (as) ikke dukker opp også av en eller annen grunn. Imamen sa: Fremkomsten av Hazrat Mahdi (as) er et Guddommelig løfte, og Gud holder sitt løfte. Det vil si at fremvekst prinsippet er en bestemt sak!


Ukens Tema: Nr. 16 Forholdet mellom opprøret til Imam Hussein (AS) og opprøret til Hazrat Mahdi (AS) (del 1) Har du noen gang lurt på hvorfor det er lagt så stor vekt på Imam Hussein (AS) og relaterte spørsmål? For eksempel, hvorfor er det så stor vekt på pilegrimsreisen til martyrene og etablering av sorg seremonier for ham og gråt for Imam Hussein (AS)? Og alle disse belønningene er beregnet på det. For eksempel ser vi at ved mange anledninger i året, som f.eks: Den første dagen i Rajab, natten i midten av Sha'ban, den første natten og halvparten av den hellige måneden Ramadan, Ghadr Nights, osv., pilegrimsreise til Imam Hossein (as) anbefales. Selv om vi ikke har så mye vekt på spørsmålet om deres pilegrimsreise til alle andre ufeilbarlige ved forskjellige anledninger av året. Mange belønninger, verk og velsignelser er blitt fortalt for pilegrimsreise, sorg og andre gjerninger som tilskrives Sayed al-Shuhada Imam Hossein (as). Ahl al-Bayt har bedt om at oppmerksomheten rettes mot Imam Hussein (AS). I dette tilfellet sa Imam Reza (AS) til Shabibs sønn: "O sønn av Shabib, hvis du noen gang ønsket å gråte, så gråt for Hussein Ibn Ali (AS)" Det vil si at hvis en person blir opprørt på et tidspunkt og begynner å gråte, foreslår Imam Reza (AS) at du ikke sløser med å gråte forgjeves og ikke går glipp av det unødvendig og uten lønn. Og la din gråt bli målrettet og verdifullt, og gjør det ved å gråte over Aba Abda ... Al-Hussein. I dette tilfellet vil du også motta belønninger og grader, og Guds nåde og Imamen vil inkludere deg. Men det er overfladisk og forenklet å anta at hovedformålet med å vurdere alle disse dydene for martyrenes saker bare er å motta belønning og tilgivelse for folks personlige synder, og at det ikke er noen sosial, politisk eller statlig hensikt bak disse sakene. Gud ville at Imam Hussein (AS) blant Ahl al-Bayt (AS) ville være populær og kjent blant folket på en måte utover resten, og at hjerter og oppmerksomhet ville gå til ham bevisst og ubevisst. Og bakgrunn ble skapt for å introdusere Imam Zaman (as) blant folket så mye som mulig. Imam al-Asr (as) dukket opp, og i begynnelsen av at han dukket opp igjen introduserte han seg for verden gjennom Imam Hussein (as). Disse to Imamene er misjonærer for hverandre. Imam Hussein (AS) lover Imam Zaman (AS) og Imam Zaman (AS) nevner Imam Hussein (AS) om å presentere seg selv i begynnelsen av at han dukker opp igjen. Imam Hussein (AS) ble martyr for at islam skulle overleve, og med Mahdi (AS) komme vil islam bli gjenopplivet fullt ut over hele verden. I de neste utgavene av denne publikasjonen vil vi fortsette kommunikasjonen mellom opprørene hos Hosseini og Mahdavit. Gud villig.


Ukens Tema: Nr. 17 Forbindelsen mellom opprøret til Imam Hussein (AS) og opprøret til Hazrat Mahdi (AS) (del 2) En annen fellesnevner mellom Hazrat Mahdi (as) og Imam Hussein (as) er undertrykkelsen av disse to Imamene. La oss analysere dette litt. Sjiamuslimer har grått over undertrykkelse av Imam Hussein (as) i omtrent 14 århundrer. Egentlig hvorfor? ... I år 61 AH flyttet Imam Zaman, som var Imam Hussein (AS) i denne tiden, fra Mekka til Kufa med flere tusen mennesker. Fordi folket i Kufa hadde invitert Imam Hussein (AS) til å ta ansvar for provinsen og deres vergemål. Midt på reisen innså flere tusen mennesker som var sammen med imamen at situasjonen i Kufa hadde endret seg med ankomsten av Ibn Ziad, og at det ikke lenger var noen nyheter om et stille, komfortabelt og problemfritt liv (i hvert fall i begynnelsen av arbeidet). Og hvis de fortsetter stien med Imamen, må de kjempe med hæren sendt av Ibn Ziad. På den annen side, nyheten om drapet på Muslim-Ibn Aqeel og Hani-Ibn Arwa, som nådde Imamens ledsagere, forlot ledsagerne Imamen den ene etter den andre og vendte tilbake til sitt komfortable og bekymringsløse liv i byene deres. (Hvor kjent er denne historien for vår tids mennesker i disse dager !!). prosessen fortsatte til det ikke var mer enn 43 mennesker igjen, bare rundt 43 av dem døde, som alle (bortsett fra Imam Sajjad (Imam etter Imam Hossein (AS)) ble martyr i Karbala. (30 personer som sluttet seg til Imamen fra Omar Saads hær, som totalt utgjør 72 personer). Folket i Kufa, som selv hadde sendt en invitasjon til Imamen, tømte baksiden av Imamen og nektet å hjelpe og følge Imamen med liv og eiendom. Og resultatet var, du vet ... Og etter det folk bare gråt etter drapet på Imam Hussein (AS) og i stedet for å forene alle og skynde seg å hjelpe Imam Sajjad (AS) og de neste Imamene - Og ikke la historien om ensomheten til Imam Hussein (AS) gjenta seg igjen, bare hvert år gråt de over undertrykkelsen til Imam Hussein (AS). Og de trodde at arbeidet ville ende med å gråte, og at de ikke lenger ville ha plikt til den ufeilbarlige Imamen i sin tid. Imam Sajjads (AS) tid er gått. Imam Baqir (AS), Imam Sadegh (AS), Imam Kazem (AS), Imam Reza (AS), .... men sjiaene gjorde ingenting. Tilstedeværelsen av Ahl al-Bayt i samfunnet ble mindre og mindre på grunn av mangel på oppmerksomhet og støtte fra sjiaene til Imamen og også forhindringen av de abbasidiske kalifene fra folks forhold til Imamen. Inntil Imam Hadi (AS) og Imam Hassan Askari (AS) snakket med menneskene bak gardinet. Da folket beviste at de ikke var villige til å betale en pris for sin dyktighet og verdighet og skyndte seg til hjelp og støtte fra sine Imamene av hele sitt hjerte og sjel, tok Gud den tolvte Imamen blant dem bak fraværs gardinet, slik at folk kan tenke og gjøre noe. Men akk, de gjorde ikke noe. 69 år med det første fraværet tok slutt, og da sjiaene ikke beviste sin verdi. Perioden med Cobras fravær begynte også, og nå har 1120 år gått siden begynnelsen av Cobras fravær, og vi gråter bare over Hussein (AS). I følge Imam Hussein (AS): "Folk er verdens tjenere, og de kretser rundt religion bare så lenge levebrødet er på vei, men når de blir testet og renset ved ulykker, blir de troende redusert." » Tror du ikke at de nesten 12 århundrene med fravær og undertrykkelse av Imam al-Zaman (as) har økt mye? Og hvor skamfulle er vi over vår Imam? Er det ikke på tide å avslutte den gjentatte opplevelsen av Imam Hussein (AS) og de neste og forrige Imamene og befri dem fra hjemløshet og hjelpeløshet? Hvor lenge har vi vært uaktsomme? Er det ikke tid å tenke? Hvor mye feighet? Hvor mye undertrykkelse? Hvor lang tid egoisme og egoisme? La oss alle, sammen med Mahdismens omfattende propaganda og med våre tanker og handlinger, bane vei for fremveksten av vår Imam så snart som mulig. Og gjør hjertene til Imam Hussein (AS) og andre imamer glade for dette arbeidet


Ukes Tema: Nr. 18 Forbindelsen mellom opprøret til Imam Hussein (AS) og opprøret til Hazrat Mahdi (AS) (Del 3) Faktorer ved Imams hjemløshet I denne utgaven vil vi ta for oss årsakene til hjemløsheten til Imam Hossein (as) for bedre å forstå årsakene til hjemløsheten til Imam al-Zaman (as). Først begynner vi diskusjonen med to fortellinger fra Islams hellige profet Hazrate Mohammad (as) som sier: "Imamens eksempel er som Ka'bah som (folk) kommer og snur seg til, og han går ikke til (folket uten deres vilje)." "Imamen er som Kaaba, som blir besøkt, men han drar ikke på pilegrimsreise til de som ikke er vilje." Det følger av disse fortellingene at folk bør omringe Imamen og besøke ham og omgå ham som Kabaen. Og for å utnytte hans eksistens, ikke for at Imamen skal gå til folket og be dem om lydighet, hjelp og støtte. Uskyldige Imamer har aldri presentert eller påtvinget seg samfunnet uten folkets vilje. Og de vil ikke ta på seg dette ansvaret før det foreligger en kollektiv forespørsel fra folk i samfunnet om å lede det islamske samfunnet. I denne forbindelse tar vi en titt på historien. Etter profetens død, da folket ikke gikk til Imam Ali (AS) og nektet å hjelpe ham med liv og eiendom. Og takle kalifatets tilranede. Imam (AS) har også dratt/ uttak fra og overlot ansvaret for politisk og sosial ledelse til dem selv. Han ga veiledning kun når folk ble bedt om hjelp. Imams hjemme residens fortsatte, inntil etter 25 år, da situasjonen ble vanskelig for folket. Da kom alle til huset til Amir al-Mu'minin Imam Ali (as) og ba ham ta ansvar for kalifatet og forvaltningen av samfunnet. Og han også takket ja. Etter den korte perioden på 5 år med kalifatet til Amir al-Momenin, Imam Ali (AS), var Imam Hassan Mojtaba (AS) også ansvarlig for dette ansvaret i flere måneder som Imam etter Imam Ali. Også han, ved å trekke folket og deres mangel på støtte til Imamen (as), trakk seg fra dette ansvaret og makten falt til Mu'awiyah. På de neste Imamenes tid gikk folk igjen i hverdagen og gikk ikke til Imamene. Til i dag er den tolvte Imamen, som andre Imamer, i eksil og alene. La oss undersøke årsaken til at Imam Hussein (AS) var alene en stund. Hvorfor sluttet folket i Kufa, som ønsket Imamen, å hjelpe Imamen da Ibn Ziad kom til Kufa? •Egoisme, velstand, trøst, unngåelse av problemer og interesse for denne verden, tok noe bort fra hjelpen til Imamen. Det var mange slike mennesker både blant kufiene og blant de som fulgte Imamen fra Mekka og Medina. Da de ble klar over mangelen på velstand og en problemfri verden med Imam, lot de Imamen være i fred og gikk sin vei. Nå, hvor mye vi er interessert i velstand og vår bekymringsløse verden. Hvor mye er vi klare til å hjelpe vår tids Imamen? •Ibn Ziad truet folket med drap, ødeleggelse av huset deres og strenge straffer, og mange mennesker tømte området rundt representanten for Imamen og Imamen og dro. Nå, på dette tidspunktet, hvis vi blir truet med døden og de ovennevnte tilfellene, kan vi vente og ikke være redde. Og være klare til å ofre livene våre for Imamens og Guds skyld, eller vil vi lett forlate Imamen når truet? •Ibn Ziad tilbød bestikkelser, penger og stilling til noen mennesker, spesielt til kjente personer. Han kunngjorde at de ville motta gull i bytte mot å levere sverdet. Og mange, som så penger og gull, ga opp og gikk til penger og posisjon. Nå, med hvor mye penger og posisjon er vi villige til å gi opp å hjelpe Imamen i vår tid? •Det var en strid blant de eldste i Kufa om hjelpen fra muslimen Ibn Aqeel og Imam Hussein (AS). Og Ibn Ziad fremmet også disse forskjellene. Og dette fikk folk til å nøle med å hjelpe Imamen. Og mange forlot Imamen på denne måten. Derfor bør enhver person ha nok kunnskap, kunnskap og innsikt og vite sannheten riktig slik at han ikke har tvil, nøling og overraskelser i slike situasjoner. Og være i stand til å identifisere riktig måte for ikke å bli villedet. Nå, hvor sterke er vi i religiøse spørsmål og kjenner vi sannheten og dens folk riktig? Det bør være kjent at Tidens Imam (fvmh) ikke på mirakuløst vis kommer til å styrte undertrykkerne, de arrogante og maktsøkerne i verden for å dominere jorden og etablere en verdensregjering av rettferdighet. Snarere, med jihad og motgang, med blod og svette, og med hjelp av ekte følgesvenner, vil de dominere verden om 8 måneder (ifølge fortellingene). For å gjennomføre denne jihaden, samt å etablere og opprettholde verdens rettferdighetens styre, trenger Imamen verdige og dyktige hjelpere som vil være Imamens armer i utførelsen av ulike oppgaver. Disse følgesvennene må være 100% ren lydige mot Imamen. Og være på det høyeste nivået når det gjelder fromhet, kunnskap og religiøs kunnskap. De bør ha makten til å administrere og korrekt gjenkjenne situasjonen. I møte med rikdom, posisjon og trussel, ikke bøy deg ned og vær så fast og fryktløs som et fjell. Og vær klar til å ofre livet og tilgi eiendommen deres når som helst for å gjenopprette retten. Og så lenge disse allierte ikke eksisterer og det ikke er offentlig støtte fra folket, vil ikke fremveksten skje. Så la oss identifisere skadedyrene til Imam al-Zamans (as) hjelp, som ble nevnt, i oss selv og eliminere dem slik at verden vil være klar til å ønske Imam al-Asr (as) velkommen tidligere.


Ukens Tema: Nr. 19 Gullalderen etter advent For å være mer ivrige etter ankomsten til Imam al-Zaman (as), må vi vite hva som vil skje i advents alderen. Og hva vil være den materielle og åndelige tilstanden til folks liv. Når vi vet dette, vil vi gjøre en større innsats for å realisere det så snart som mulig. I denne utgaven vil vi referere til den materielle tilstanden i perioden etter fremveksten. I neste nummer skal vi ta for oss åndelige spørsmålet. Fordi Imam al-Zamans (as) regel er fromhets reglene, vises også effektene av fromhet. Blant virkningene av fromhet er regnet som faller fra himmelen og åpningen av velsignelsesdørene fra jorden og himmelen, som vil løse problemene til folket og vil føre til mange levebrød. Den hellige Koranen sier i denne forbindelse: "Og hvis folket i byene tror og blir fromme. Sannelig, Vi åpnet for dem velsignelser fra himmelen og jorden. "Men de fornektet (våre åpenbaringer og våre profeter), og Vi irettesatte dem for deres gjerninger." (Vers 96 av Surah A'raf). Imam Ali (AS): "Når Qaem (Imam Mahdi (as)) reiser seg, bringer jorden frem sine velsignelser. "Og ingen av dere vil finne et sted å tilbringe sin almisse den dagen (fordig ingen er i nød)." Imam Sadegh (AS): "Det vil ikke være noen ødeleggelse på jorden, med mindre alle blir bygd opp." Imam Reza (AS) sier: "På den tiden vil en åpning nå folket slik at de døde ønsker å leve igjen." Imam Baqir (AS): "Når Qaem (AS) reiser seg, blir oppriktig vennskap (blant folket) vanlig. "Slik at hvis en mann legger hånden i brorens lomme og tar den så mye han trenger, vil ikke broren forby ham." Den hellige profet (fvmh) sier: "Et av tegnene på fremkomsten av Mahdi (AS) er at rikdommen flyter som en flom blant folket. "Vitenskap og kunnskap vil dukke opp og utvidet handel og vil blomstre." Imam Sadegh (AS): "Når Qaem reiser seg, fjerner Gud sykdommer fra de troende og gjenoppretter deres helse." Imam Sadegh (AS): "Jorden åpenbarer alle sine skatter og sender ut sine velsignelser." Den hellige profet (as): "Elver er fylt med vann og kilder koker, flyter over og jorden produserer mange ganger mer produkt." Imam Baqir (AS) sa: "Folk tar med seg eiendoms- og anleggsskatten til regjeringen til Al-Mahdi (AS) frivillig og stolt. Gud gir sjiaene så mye bredde, velstand, velstand og fasiliteter at hvis de ikke forsto sannheten om lykke og salighet, ville de bli beruset av mulighetene. Og gjorde opprør og voldtok; "Men de takker Gud for veksten av tanke og intellektuell utvikling, og de tar sine plikter veldig alvorlig." Imam Hussein (AS) sier om styret til Hazrat Mahdi (AS): "Ingen blind, lammet og smertefull person vil forbli på jorden, med mindre Gud lindrer hans smerte." Den hellige profet (As) sa: "Rettferdighet vil dekke jorden." Så la oss prøve hardere for å nå denne ideelle perioden.


Ukens tema: Nr. 20 Adventens gullalder (Del II) (Åndelig tilstand) I navnet til Allah I forrige nummer beskrev vi gullalderens materielle egenskaper etter adventen. I dette nummeret vil vi referere til de åndelige spørsmålene fra den perioden. Det bør være kjent at materialisme er et forspill og et middel for å nå spiritualitet. Og materialet og verden må brukes til å tilegne seg spiritualitet, Guddommelige egenskaper og moralske dyder. I prinsippet er forbedringen av den materielle situasjonen til forbedring av den åndelige, religiøse og moralske situasjonen; Og materielle ting alene er ikke målet. Noen mennesker tror at tidens Imam (as) bør komme slik at bare deres verdslige og levekår vil være gode, og deres tanker vil ikke gå utover dette problemet. Ja sir! Når Imamen dukker opp, vil den usunne økonomiske, sosiale, politiske og kulturelle situasjonen i verden bli avgjort, med ledelsen av Imamen, og med hjelp av hans klare, oppriktige og hengivne følgesvenner. Men er det her det hele ender? Var det meningen at den ufeilbarlige Imamen skulle gjøre vårt materielle og verdslige liv alene, og det er ingenting utover dette? Selvfølgelig er det høyere mål. Menneskekroppen er et materiale som mennesker er flest med dyr. Kunne det å ta vare på denne gjenstanden alene ha vært et mål? All denne ventingen, all denne vanskeligheten, alt dette offeret på denne måten har absolutt ikke bare vært for velferden til menneskekroppen. Det som skiller mennesket fra andre skapninger og gjør det overlegent andre er ikke dyre kroppen hans. Snarere er det hans Guddommelige og uendelige sjel. Profetene og Ahl al-Bayt (Imamene) kom for å lære mennesker den rette livsstilen og behage Gud. Ved å følge disse læresetningene vil mennesket gå gjennom gradene av vekst og fortreffelighet etter hverandre og nå skapelsens endelige mål, som er å komme nærmere Gud og nå rangeringen av Guddommelig kalif. Ja, kjære følgesvenner, alle disse vanskelighetene og grunnene er et forspill til å kultivere menneskesjelen og nå Gud. Rettferdighet vil bli etablert på jorden, velstand og sikkerhet vil spre seg over hele verden, jorden og himmelen vil helle sine velsignelser over mennesker, slik at mennesket skal nå Guds tjeneste, slik at mennesket vil gi opp synder, egoisme og uaktsomhet Og send hjertet hans til Hazrat Dost. På advents tidspunktet vil mennesker over hele verden oppnå en slik fromhet, forståelse og bevissthet at de ikke lenger vil være grådige til å bruke jordens fasiliteter. De vil ikke og spiser ikke andres andel. Det er velstand for hvert menneske og ingen søker ekstravaganse og spiser andres rettigheter. Det er fortalt fra den hellige profet (fvmh) at: «(Under Imam al-Asrs regjeringstid) vil utroskap, drikking og åger forsvinne. Folk vender seg til tilbedelse og lydighet. De holder trustene godt. "De ugudelige i folket vil bli tilintetgjort, og de rettferdige vil bli værende." Ja, menneskelivets gullalder vil være den samme perioden etter ankomsten, når mennesker, med sin forståelse og visdom, og takket være tilstedeværelsen og nærværet til Imamen. Hans veiledning og ledelse, vil gi opp ondskapen og bevege seg mot renhet og de gode og faktisk har gått til Gud. La oss forberede oss selv og samfunnet på å akseptere denne ideelle perioden ved å få mer kunnskap enn i den siste perioden av fravær og begynnelsen av fremveksten og kjenne våre plikter i denne perioden, og med mer selv forbedring. Inshallah!


Ukens Tema: Nr. 21 En avtale; En forpliktelse «I det eneste vesens navn, Allah» O Imam asr, O min herre! Min herre, er det mulig at du har glemt meg? Er det mulig at du lot meg være alene i denne verden full av omsorgssvikt? Å min herre; Mange ganger på dette overfylte og glamorøse markedet i verden gikk du forbi mitt hjerte og hørte Guds kall i vers 111 av Surah Tawbah: «إِنَّ اللَّهَ اشْتَرَى مِنَ الْمُؤْمِنِينَ أَنْفُسَهُمْ وَأَمْوَالَهُمْ بِأَنَّ لَهُمُ الْجَنَّةَ يُقَاتِلُونَ فِي سَبِيلِ اللَّهِ فَيَقْتُلُونَ وَيُقْتَلُونَ وَعْدًا عَلَيْهِ حَقًّا فِي التَّوْرَاةِ وَالْإِنْجِيلِ وَالْقُرْآنِ وَمَنْ أَوْفَى بِعَهْدِهِ مِنَ اللَّهِ فَاسْتَبْشِرُوا بِبَيْعِكُمُ الَّذِي بَايَعْتُمْ بِهِ وَذَلِكَ هُوَ الْفَوْزُ الْعَظِيمُ» Ja, Gud kjøper sjelene til de troende fra dem, til prisen av Paradiset, som er veldig verdifullt og fullt av velsignelser. Dette løftet er en pakt som Gud har inngått i Toraen, Bibelen og Koranen. Og hvem er mer trofast enn Gud når det gjelder å oppfylle sin pakt? Så gode nyheter for deg på grunn av avtalen du inngikk med ham. "Og det er den store lykke og frelse." "O Gud, som gjorde tidens Imam (as) til en kilde til renhet og et sterkt tilfluktssted for oss." Og åpne din hånd for meg, gjør du en pakt og forpliktelse til å handle med Gud, med Hans autoritet, det vil si samme eier og herre? At lover jeg å sette mitt liv og eiendom i veien for Gud og hans tjenerskap? Og gi opp synd og overtredelse av budet? Hvor lenge ønsker vi å engasjere oss i kjødelige ønsker og onde fristelser og frata oss selv denne lukrative virksomheten?! Vår verdi og pris er himmelen. Så hvorfor selger vi oss selv til begjærene til den flyktige og forgjengelige verden?! Sir, eier og Imam av min tid, jeg hørte din stemme med Guds øre fra Guds ord i Koranen og på denne dagen inngår jeg en pakt med deg. For å få slutt på perioden med ditt fravær og for å bli frelst fra denne forvirringen og uvitenheten om menneskeheten og dens berøvelse fra lyset av Guddommelig veiledning og barmhjertighet, vil jeg legge dette livet og eiendommen og alt jeg har i veien for din tilfredshet. Ikke i veien for korrupsjon, synd og overtredelse av Guds bud. Jeg vil gå mot deg og mot de tingene som tilfredsstiller deg. Og jeg ber deg om å gjøre meg vellykket og stolt på denne veien og i å oppfylle dette løftet og pakten. Min herre og mester! Nå har du kommet for å redde meg fra alle problemer og uaktsomhet og uhemmet byrder av apokalypsen. Jeg vil også gå mot deg og mot gjerningene som tilfredsstiller deg. Og jeg ber deg gjøre meg vellykket og stolt på denne veien og i å oppfylle dette løftet og pakten.


Ukens Tema: Nr. 22 Vers fra Koranen om tidens Imam (fvmh) I ditt navn, min elskede, Å «Allah» Det er mer enn 350 vers i den hellige Koranen der det nevner Imam al-Zaman (as), hans advent, hans følgesvenner og situasjonen til folket før og etter adventen. For å forklare denne forklaringen, er det nødvendig å vite at versene i Koranen har mange betydninger og mange betydninger er hentet fra dem. Og det er ikke slik at alle versene i Koranen bare har én betydning, og det er ingen andre betydninger og begreper i disse versene. Profeten (fvmh) og de ufeilbarlige Imamene (AS), som er de virkelige kommentatorene av Koranen og knyttet til kildene til det usynlige, forklarer oss andre betydninger og begreper hentet fra versene i Koranen. I dette nummeret og de neste numrene, om Gud vil, vil vi diskutere noen av disse versene om Imam al-Asr (as). َقِیَّتُ اللَّهِ خَیْرٌ لَکُمْ إِن کُنتُم مُؤْمِنینَ. Guddommelig reserve er bedre for deg; "Hvis du er en troende." (Surah Hood / vers 86) Det er blitt fortalt fra Imam Baqir (AS) at Imam Asr (AS) lener seg på Kaabaen når han dukker opp og hans tre hundre og tretten følgesvenner samles rundt han, og den første setningen som Imam (as) sier er: «بَقِیَّتُ اللَّهِ خَیْرٌ لَکُمْ إِن کُنتُم مُؤْمِنینَ « يَهْدِي اللَّهُ لِنُورِهِ مَنْ يَشَاءُ » "Gud veileder hvem han vil til lyset av hans veiledning" (Sura Noor, vers 35) Angående dette verset sa Imam Ali (As): "Betydningen av lyset som Gud veileder med hvem Han vil, er Mahdi (fvmh). «وَأَسْبَغَ عَلَیکُمْ نِعَمَهُ ظَاهِرَةً وَبَاطِنَةً » "(Gud) har gitt deg Sine ytre og indre velsignelser i overflod." (Sura Luqman, vers 20) Imam Musa ibn Ja'far (AS) sa om dette verset: "Den ytre velsignelsen er den ytre Imamen, og den indre velsignelsen er den fraværende Imamen. En spør: Er det noen blant Imamene som vil være fraværende? Imamen sa: Ja! Imamen som forsvinner fra folkets øyne, men hans minne forsvinner ikke fra de troendes hjerter, og det er tolvte argumentet, Imam Mahdi (AS). «فَسَتَعْلَمُونَ مَنْ أَصْحَابُ الصِّرَاطِ السَّوِی وَمَنِ اهْتَدَی» "Så du vil snart vite hvilken gruppe (mellom oss og dere) som er på rett vei og hvem som blir guidet." (Sura Taha, vers 135) Imam Sadiq (AS) sa om verset ovenfor: "Den rette veien er den samme som Hazrat Ghaem (AS), og den veiledede personen er den som adlyder ham." «فَلَا أُقْسِمُ بِالْخُنَّسِ الْجَوَارِ الْکُنَّسِ» "Jeg sverger til stjernene som vender tilbake, beveger seg og gjemmer seg fra innsyn." (Surat at-Takwir, vers 15 og 16) Imam Baqir (as) sa om disse versene: "Khums"; Han er en Imam som gjemmer seg for folket i år to hundre og seksti, slik at folket forblir uvitende om tilstanden hans, så fremstår han som en skinnende stjerne i den mørke natten. «وَجَعَلَهَا کَلِمَةً بَاقِیةً فِی عَقِبِهِ لَعَلَّهُمْ یرْجِعُونَ» "Og Han gjorde dette (folkets gudsfrykt og Imamate) til et varig ord i etterkommere og generasjoner etter ham, slik at de kan vende tilbake (til Gud)" (Surah Zukhruf, vers 28) Imam Ali (fvmh) henvendte seg til sønnen Imam Hussein (fvmh) og sa: O Hussein! Ditt niende barn er Qaem. Han er religionens åpenbarer og fremmer rettferdighetens spreder. «وَالسَّمَاء ذَاتِ الْبُرُوجِ» "Jeg sverger ved himmelen som har majestetiske tårn." (Surat al-Burooj, vers 1) Profet Mohammed (PBUH) resiterte dette verset og sa: “O Ibn Abbas! Tror du at Gud sverger ved himmelen med tårn, og han mener himmelen og dens tårn? han spurte, Å Allahs sendebud! Hva betyr det? De sa: Men jeg er himmelen og tårnene; "Det er Imamer etter meg. Den første av dem er Ali (as) og den siste er Mahdi (as)." «وَالشَّمْسِ وَضُحَاهَا» "Jeg sverger ved solen og høyden av dens utstråling" (Surah Al-Shams, vers 1) Imam Sadegh (as) sa om dette verset: Solen mener Imam Ali (AS) og toppen av solens utstråling er oppstandelsen til Hazrat Ghaem (AS). Tatt i betraktning at på Imam Ali's(fvmh) tid, overtok folk som ikke var kalifatet verdige. Og stolte på kalifatet. De ønsket å dekke lyset i Alavi-provinsen med sin svarthet. På tidspunktet for fremkomsten av Imam Ali (as), vil legitimiteten til Amir al-Mu'minin (as) bli bevist for alle. Og provinsens lys lyser opp jorden. Folk kjenner sin religion gjennom tiden og kjærligheten til Profeten (fvmh) og blir veiledet til Gud.


Ukens Tema: Nr. 23 Imam al-Zaman; Livets vann Som nevnt i forrige nummer, taler versene i Koranen om tidens Imam. Men for å hindre fiendenes forvrengning av versene, har Gud den allmektige presentert disse fakta ironisk og i hjertet av versene. Som har blitt dechiffrert av fortellingene til de ufeilbarlige (AS) for sannhets søkerne. I dette nummeret vil vi forklare vers 30 av Surah Malik. «قُلْ أَرَأَيْتُمْ إِنْ أَصْبَحَ مَاؤُكُمْ غَوْرًا فَمَنْ يَأْتِيكُمْ بِمَاءٍ مَعِينٍ» "O profet, fortell folket: Hvis vannet deres (på jorden) en dag synker, hvem kan gi så forfriskende vann? Utseendet til denne verset sier: Hvis vannet i ditt liv, som er svært nødvendig og nødvendig for dere, synker en dag, vet at ingen andre enn Gud kan gi deg det forfriskende vannet. Så folkens; For å ha denne livgivende substansen, må du gå til Guds hus og spørre Ham, for alt er i hans makt og vilje. Men Imam Kadhim (AS) sier, meningen med dette forfriskende vannet er eksistensen av Imam Mahdi (As). Imam Kazem (AS): Imam Mahdi (as) er livets vann. Vi bør bruke dette åndelige vannet for åndelig vekst og perfeksjon ved å etablere en åndelig og hjertelig forbindelse med dem. Å etablere en åndelig forbindelse betyr den samme inderlige oppmerksomheten til det hellige vesenet og å se ham tilstede og våke over deg. Gud skapte vann til bruk for skaperverket, ikke for å slukke det og dermed menneskets tørst. også; Gud har sendt tidens Imam for å veilede og utdanne oss, ikke hans liv i okkultasjon og hemmelighold. Imamer av tiden er forfriskende, det vil si at alle mennesker trenger ham og liker å kommunisere med ham. Akkurat som mennesket ber Gud om vann for å fortsette sitt materielle liv, må det også be Gud om tomheten og fremveksten av dette åndelige vannet for å fortsette sitt åndelige liv. Akkurat som livet ikke er mulig uten drikkevann; Åndelig liv er ikke mulig uten en åndelig forbindelse med Imamen i Age of Souls.


Ukens Tema: Nr. 24 vers fra Koranen i forhold til Hazrat Sahib al-Amr (as) (Del 3) Allah er rettferdig I de to foregående utgavene ble vers om Hazrat Vali-e-Asr (as) nevnt. I denne utgaven vil vi nevne andre saker i denne forbindelse. Surah Ibrahim, vers 5 «وَ لَقَدْ أَرْسَلْنا مُوسی بِآیاتِنا أَنْ أَخْرِجْ قَوْمَکَ مِنَ الظُّلُماتِ إِلَی النُّورِ وَ ذَکِّرْهُمْ بِأَیَّامِ اللَّهِ إِنَّ فی ذلِکَ لَآیاتٍ لِکُلِّ صَبَّارٍ شَکُورٍ» Og sannelig, Vi sendte Moses med Våre åpenbaringer og sa: O Moses! Før ditt folk ut av mørket til lyset, og minn dem om Allahs dager. "Det er virkelig tegn for hver pasient å takke." Imam Baqir sa om verset ovenfor: "Guds dager er tre dager: dagen for oppstandelsen til Qaem Al-Muhammad (Imam Mahdi (as)), dagen for hjemkomsten (tilbakekomst av noen førsteklasses troende og vantro til verden på tidspunktet for Imam Zamans ankomst) og oppstandelsens dag." I forklaringen av verset ovenfor, skal det sies at disse tre nevnte dagene er dagene da Gud har mer fremvekst for folket, og i disse dager husker folk Gud og Hans kraft og realiserer Ham. Surah Anbiya, vers 105 «وَ لَقَدْ کَتَبْنا فِی الزَّبُورِ مِنْ بَعْدِ الذِّکْرِ أَنَّ الْأَرْضَ یَرِثُها عِبادِیَ الصَّالِحُونَ» "I Zabor bok (den himmelske boken til profeten David) skrev vi etter bibel: Jorden skal arves til mine rettferdige tjenere." Og disse er Ghaem Al-Muhammad og hans følgesvenner. Surah Hajj verse 33 «أُذِنَ لِلَّذِینَ یُقاتَلُونَ بِأَنَّهُمْ ظُلِمُوا وَ إِنَّ اللَّهَ عَلی نَصْرِهِمْ لَقَدِیرٌ» "De som har blitt bekjempet har fått lov til å drive Jihad, og Gud er i stand til å hjelpe dem." Imam Sadegh (as) sa i denne forbindelse: "Han er Muhammeds Qaim (Imam Mahdi (as)) som reiser seg for å søke Imam Husseins (as) blod." Når det gjelder verset ovenfor, skal det sies at Imam al-Asr (as) på tidspunktet da han dukker opp igjen vil ta hevn på morderne til Imam Hussein (as) som ble gjenoppstått under Hazrat Mahdis (as) tid med tillatelse av Gud. Surah Saff verse 8 «یُرِیدُونَ لِیُطْفِؤُا نُورَ اللَّهِ بِأَفْواهِهِمْ وَ اللَّهُ مُتِمُّ نُورِهِ وَ لَوْ کَرِهَ الْکافِرُونَ» "De ønsker å slukke Guds lys med munnen, men Gud fullfører sitt lys, selv om de vantro misliker det." Profeten Musa ibn Ja'far (as) ble spurt om "Guds lys" i verset ovenfor. Imamen sa: "Betydningen er vennskapet til de trofaste Ali (as) og i delen «وَ اللَّهُ مُتِمُّ نُورِهِ» (Gud avslutter lyset), det vil si at Gud avslutter Imamat (det vil si at perioden for Imamat til de tolv imamene vil fortsette inntil Hazrat Mahdis (fvmh) kommer og styre.) Forklar at noen mennesker ikke ønsket og ikke vil at Imamat skulle nå Imam Ali (AS) og etterkommerne av Imam Ali (AS) og ikke ønsket å se toppen og velstanden til Imamate og provinsen og folket gå til Imamen. Men Gud har ønsket at lyset til Ahl al-Bayt (AS) skal perfeksjoneres av Hazrat Mahdi (AS) og at Imam al-Asrs (as) absolutte styre blir etablert over hele planeten. Det er dette de vantro, polyteistene og fiendene til islam er veldig redde for og hater. Men med Guds tillatelse vil dette bli oppnådd. Surah At-Tawbah Verse 33 «هُوَ الَّذِی أَرْسَلَ رَسُولَهُ بِالْهُدی وَ دِینِ الْحَقِّ لِیُظْهِرَهُ عَلَی الدِّینِ کُلِّهِ » "Han er den som sendte sin profet med veiledning og sannhetens religion, for å gjøre ham seirende over alle religioner, selv om han ikke liker polyteistene." Kommandanten fra Imam Ali (as) om dette verset: "Det vil ikke være noen by eller landsby igjen, med mindre vitnesbyrdet om monoteisme og profetens oppdrag blir gitt i dem hver morgen og natt.